Fòrum eRepublik Catalonia
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Proposta de Llei Judicial

+3
Litio2
dracs11
catlander
7 participantes

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Proposta de Llei Judicial

Missatge por catlander Dc 07 Mar 2012, 11:41

Vull proposar al Parlament una nova Llei per tal de disposar ja d'un Poder Judicial de l'Estat (tal com diu la constitució), el qual s'encarregarà 1 Magistrat elegit per tota la ciutadania el dia 15 (cada 2 mesos). Els seus poders son respectar i fer respectar la llei i el seu càrrec estarà vetllat pels ciutadans de l'Estat.


Preàmbul
L'Estat Virtual de Catalunya en la seva divisió institucional de poders democràtics, incorpora el Poder de la Justícia perquè pugui vetllar pel compliment explícit de totes les lleis vigents per part de tots els ciutadans.

Títol I

Article 1. La Justícia és un poder institucional de l'Estat Virtual de Catalunya, tal com preveu l'article 14 de la Constitució i la seva actuació serà acatada per la resta de poders de l'Estat, inclosa la Administració.

Article 2. El poder efectiu de la Justícia li correspon vetllar pel compliment de les lleis vigents aprovades pel Parlament de Catalunya, per part de tots els ciutadans de l'Estat independentment del seu càrrec o situació en l'Estat.

Article 3. El representant legítim de la Justícia de l'Estat s'anomenarà Magistrat i serà elegit democràticament per part de tots els ciutadans de l'Estat tots els dies 15 cada dos mesos, tret de que hi hagi un cessament o abandó del càrrec que permetrà fer eleccions el proper 15 de més que pertoqui.

Títol II

Article 4. El càrrec de Magistrat s'exercirà lleialment d'acord amb la llei igual que tots els ciutadans, sense perjudici ni privilegi especial del seu càrrec.

Article 5. Les funcions del Magistrat son:
a) Aconsellar o informar sobre la Llei quan un ciutadà o una institució ho requereixi.
b) Fer de mitjancer i decidir en conflictes de qualsevol mena entre ciutadans.
c) Dictaminar sentències judicials sempre emparades en la llei i aplicar condemnes allà on fos necessari.
d) Redactar un Codi Judicial per establir les bases de la actuació del Poder Judicial i les condemnes que podrà aplicar conforme a la Llei, que haurà de ser aprovat pel Parlament.

Article 6. El Magistrat si ho veu oportú podrà elegir un Consell Judicial per que l'ajudi a desenvolupar les seves tasques.

Article 7. El Magistrat podrà deixar el seu càrrec en els següents casos:
a) Per extinció de 60 dies.
b) Per dimissió voluntària.
c) Per abandó de les seves tasques més d'1 setmana.
d) Per infracció legal.

Article 8. La ciutadania podrà fer fora al Magistrat si creu que no està fent la seva feina conforme a la Llei, mitjançant la votació per majoria simple via referèndum.

Article 9. El Magistrat no podrà exercir càrrec electe ni al Parlament ni al Govern de la Generalitat de vCatalunya.

Títol III
Article 10. Aquesta llei podrà ser modificada i/o derogada per majoria simple del Parlament de vCatalunya o per la ciutadania via referèndum.
Article 11. Aquesta llei serà registrada en un lloc visible de l'Estat per coneixement de tots els ciutadans.

Prego doncs al Parlament que s'ho estudii en la seva Àrea de Treball i si fos cas es voti favorablement tant aviat com sigui possible, donat que ara estem sense cap magistrat.

Salut.


Editat per darrera vegada per catlander el Dv 09 Mar 2012, 17:49, editat 1 cop en total
catlander
catlander

Nombre de missatges : 437
Data d'inscripció : 09/12/2011

http://cyberrepublik.com/en/profile/56178

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por dracs11 Dc 07 Mar 2012, 18:43

A l'article 9, afegiria que no podrà exercir "cap" càrrec "electe".


Obligant en tot moment a que no tingui cap responsabilitat política de cap mena. aixì serà totalment independent del poder polític.
dracs11
dracs11

Nombre de missatges : 232
Data d'inscripció : 16/10/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Litio2 Dc 07 Mar 2012, 18:46

dracs11 escrigué:A l'article 9, afegiria que no podrà exercir "cap" càrrec "electe".


Obligant en tot moment a que no tingui cap responsabilitat política de cap mena. aixì serà totalment independent del poder polític.

complicat perque segurament formara part d'un partit politic i no sempre es podra garantir la independencia.

Litio2

Nombre de missatges : 117
Data d'inscripció : 21/12/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por dracs11 Dc 07 Mar 2012, 18:58

aqui no hi ha partits polítics, hi ha ciutatans. I les persones com individuus no son independents, però el que vull dir es que no tens obligacions de defensar cap tema perque no pots estar implicat
dracs11
dracs11

Nombre de missatges : 232
Data d'inscripció : 16/10/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Litio2 Dc 07 Mar 2012, 19:35

dracs11 escrigué:aqui no hi ha partits polítics, hi ha ciutatans. I les persones com individuus no son independents, però el que vull dir es que no tens obligacions de defensar cap tema perque no pots estar implicat

dius que no hi ha partits politics, pero e politica eR alguns d'UN i EI se les han fotut i ben fotudes. la persona que sigui magistrada a de ser una persona de concens entre els dos partits i que pugui posar-hi pau, pero com serà elegit democràticament per part de tots els ciutadans de l'Estat tots els dies 15 de cada mes, cap problema.

nota: jo li donaria mes temps com a minim dos o tres messes, que vota tant sovint un tema menor es molt pessat.

Litio2

Nombre de missatges : 117
Data d'inscripció : 21/12/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por catlander Dc 07 Mar 2012, 19:46

Jo en principi estic d'acord a afegir al 9 "cap càrrec electe" i estirar el càrrec fins a 2 mesos (més no, perquè la gent volta molt o es cansa o li surten coses...).

Aviam si hi han més opinions abans de portar-ho al Parlament
catlander
catlander

Nombre de missatges : 437
Data d'inscripció : 09/12/2011

http://cyberrepublik.com/en/profile/56178

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Almenar Dc 07 Mar 2012, 20:15

Jo en principi estic a favor però si el Magistrat no es d'UN o d'EI (ni exerceixi política en cap estat outgame i/o ingame).
Almenar
Almenar

Nombre de missatges : 327
Data d'inscripció : 11/02/2012
Ubicació : Almenar

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Naboal Dc 07 Mar 2012, 21:16

Estic d'acord amb en Litio encara que la cosa podria ser molt senzilla...independentment del partit d'on vingui que es limiti a llegir la constitució i els estatuts i decideixi que és legal o no en funció unicament d'aquests en base al seu criteri i no de si una cosa és més "bona" més "práctica" o coses així com he vist anteriorment...un magistrat hauria de ser qüasi com una màquina per entendre'ns sense pertincences i amb els sentiments,ideologies i sectarisme a banda.
Naboal
Naboal

Nombre de missatges : 251
Data d'inscripció : 03/02/2012
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por catlander Dc 07 Mar 2012, 22:28

Naboal escrigué:Estic d'acord amb en Litio encara que la cosa podria ser molt senzilla...independentment del partit d'on vingui que es limiti a llegir la constitució i els estatuts i decideixi que és legal o no en funció unicament d'aquests en base al seu criteri i no de si una cosa és més "bona" més "práctica" o coses així com he vist anteriorment...un magistrat hauria de ser qüasi com una màquina per entendre'ns sense pertincences i amb els sentiments,ideologies i sectarisme a banda.
Home, la idea ja és aquesta ja. El magistrat té les lleis per decidir si una cosa està bé o malament. I ja està. Si resulta que no les segueix i hi han queixes la gent podria fer-lo fora. No crec que tingui ganes d'afavorir a algú per un interès o un altre, per tant caldrà que totes les decisions que prengui estiguin amparades en les lleis.
catlander
catlander

Nombre de missatges : 437
Data d'inscripció : 09/12/2011

http://cyberrepublik.com/en/profile/56178

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Naboal Dc 07 Mar 2012, 23:42

catlander escrigué:
Naboal escrigué:Estic d'acord amb en Litio encara que la cosa podria ser molt senzilla...independentment del partit d'on vingui que es limiti a llegir la constitució i els estatuts i decideixi que és legal o no en funció unicament d'aquests en base al seu criteri i no de si una cosa és més "bona" més "práctica" o coses així com he vist anteriorment...un magistrat hauria de ser qüasi com una màquina per entendre'ns sense pertincences i amb els sentiments,ideologies i sectarisme a banda.
Home, la idea ja és aquesta ja. El magistrat té les lleis per decidir si una cosa està bé o malament. I ja està. Si resulta que no les segueix i hi han queixes la gent podria fer-lo fora. No crec que tingui ganes d'afavorir a algú per un interès o un altre, per tant caldrà que totes les decisions que prengui estiguin amparades en les lleis.

Jo ja sé que aquest és el punt de vista que ha de tenir el Magistrat però siusplau fixa't en els arguments de la resposta del ex-Magistrat al meu requeriment sobre el fet que 2 punts jo creia que eren inconstitucionals en un canvi de l'estatut de la Mesa del Parlament:


Proposta de Llei Judicial Empty Re: [Debat] Cambi Estatuts del Parlament


por Naboal el Dj Mar 01, 2012 10:37 pm
M'agradaria que qui ostenti el dret a decidir si una llei que es vol
canviar no entra en contradicció amb la nostra pròpia Constitució fes
un veredicte sobre aquests 2 punts:

- Nivell a eR per escollir President de Mesa
Respecte:
Article 7. l'Estat de Catalunya, a través de llur institucions garantirà la llibertat, la igualtat i la seguretat de tots els seus ciutadans, així com els seus bens i activitats virtuals als jocs que jugui. (Basar-se
en el nivell a eR per escollir President és contrari al principi
d'igualtat dels ciutadans alhora de fer ús del seu vot)


Article
17. Totes les institucions oficials de l'Estat estaran exclusivament
regulades per Llei i sempre hauran d'estar legitimades democràticament
pels seus ciutadans a través de les seves comeses electorals.
(Una votació segons nivell a eR no està legitimat democràticament)

-Canviar el nom de "congressista" per "diputat"
Respecte:
Article 12. El Parlament de vCatalunya és una seu institucional que té el poder legislatiu de l'Estat, està compost per congressistes
electes i s'organitzarà en una Mesa que vetllarà per la disciplina,
democràcia i rigor en les lleis i estatuts que es proposin i es votin en
la seva seu. (queda clar que parla de congressistes
potser s'hauria de canviar la constitució si es vol ara anomenar
diputats tot i que no serveixi per res el canvi.)



Proposta de Llei Judicial Empty por Bulldog00 el Ds Mar 03, 2012 5:51 pm


he contestat rapid cabrons sense mes, fent una pregunta a Naboal per que no entenia que amb deia, de bon damati no soc persona.

- Tots al que volgue cambia es posible fero en cara que els estatus no ho permetin, m ' explico:

Si
es vol fer un cambi a millo y es fa de la manera correcta, podreu
modificar cualsevol part d aquet foro, el motiu es sencill per un costat
es un joc i per al altre totes las modificacion que volgeu porta a
terme les teniu que propusa als ciutadans catalans i aquest vota.

L
unica cosa que jo ficaria encara que no fos aquet el lloc es que les
votacions tinguin un minim de participacion, es a dir si som 100
catalans amb la ciutadania no podan vota sols 5 i deixa aixo com a un
bon resultat, per la resta tot es modificable.

I si, teniu parts
que no tenen gaire sentit i es maten entre ellas pro com dic estem aqui
per millora i vosaltres sou als que podeu propusa aquets cambis,
despres al ciutada decidira.


PD: al que diu al pau de poder
estar en el parlament Español no estaria pas malament, al que jo " faria
" es que cualsevol congresista CATALA tingui la opcio de esta tmb a
españa per representa IN-game a eCatalunya ( a mes millor ) pro no al
contrari aixi als de fora no podran " molesta "
És impossible no veure que l'argument del Magistrat per admetre com a Constitucional una llei no té res a veure amb el que hauria de fer, ell es basa en opinions i en que si la llei ajuda a la funcionalitat ja és valida! Question

I a sobre aquesta llei ha estat aprovada per la mínima i amb una decisió del seu President d'allargar la votació ja que havia quedada empatada en el termini que el mateix President de la mesa havia decidit....

I per rematar-ho el President de la Mesa s'inventa una "PROPOSTA NABOAL" (la qual he votat a desgana) que no exisitia ja que allò que havia escrit formava part del meu intent d'entrar en negociacions amb la part contrària i com que aquestes es trenquen degut a la impossibilitat d'arribar a un acord per les parts evidenment la meva aproximació (opció Naboal) queda eliminada ipso facto i no hauria d'haver sortit com a opció vàlida, però el President l'ha posada com a opció meva quan clarament al eliminar negociacions i estar en contra del canvi la meva opció seria MANTENIR LA LLEI TAL I COM ESTAVA...amb lo que s'hauria arribat a un empat altre cop....
Naboal
Naboal

Nombre de missatges : 251
Data d'inscripció : 03/02/2012
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por catlander Dj 08 Mar 2012, 08:21

Aviam... anem a pams.

Oi que seria absurd que jo -si soc cuiner d'un restaurant- li pregunti primer a un client com s'ha de fer allò que pot menjar de la carta?

La idea d'aquesta proposta de llei és dir que els magistrats son JUTGES de la Justícia. Estan fonamentalment per resoldre problemes entre ciutadans. Ha de conèixer les lleis vigents, les ha de comprendre i fins i tot pot donar la seva opinió a un diputat/congressista... però les lleis es fan al Parlament, és feina del diputat/congressista fer les lleis... NO de la Justícia.

Per això l'article 5.a diu:

Article 5. Les funcions del Magistrat son:
a) Aconsellar o informar sobre la Llei quan un ciutadà o una institució ho requereixi.

El seu consell de com haurien de ser les lleis serà merament informatiu, la seva opinió personal pero no és vinculant per fer les lleis.

Tot el que m'expliques del que va passar amb l'anterior magistrat amb aquesta llei ja no passarà.

Potser hauriem de canviar la definició "Magistrat" per "Jutge" quedaria molt més clar, no et sembla?
catlander
catlander

Nombre de missatges : 437
Data d'inscripció : 09/12/2011

http://cyberrepublik.com/en/profile/56178

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Naboal Dj 08 Mar 2012, 10:21

A mi Magistrat ja em sembla bé, el que no acabo d'entendre es això de la seva opinió personal, jo entenc que com a garant de la Constitució entre d'altres i com a contrapoder del poder legislatiu (el parlament) el jutge/Magistrat a de veure si els canvis que s'estan proposant entren dins de la propia constitució i sino és així ha d'invalidar el canvi proposat per incompatible o reformar-la la llei per fer-la compatible amb la llei de més alt rang, o sigui la constitució com en el cas anterior.

Per tan entenc que el Magistrat SI que hauria de tenir poder real alhora de eliminar una proposta si entra en contradicció amb una llei de més rang, ja que si es vol fer tal canvi el que s'hauria de fer és un referendum per canviar la Constitució i no anar canviant institucions de menys rang (i amb més facilitat de canvi) d'esquenes al que diu la Constitució, no sé si m'explico.
Naboal
Naboal

Nombre de missatges : 251
Data d'inscripció : 03/02/2012
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por catlander Dj 08 Mar 2012, 13:29

Naboal escrigué:A mi Magistrat ja em sembla bé, el que no acabo d'entendre es això de la seva opinió personal, jo entenc que com a garant de la Constitució entre d'altres i com a contrapoder del poder legislatiu (el parlament) el jutge/Magistrat a de veure si els canvis que s'estan proposant entren dins de la propia constitució i sino és així ha d'invalidar el canvi proposat per incompatible o reformar-la la llei per fer-la compatible amb la llei de més alt rang, o sigui la constitució com en el cas anterior.

Per tan entenc que el Magistrat SI que hauria de tenir poder real alhora de eliminar una proposta si entra en contradicció amb una llei de més rang, ja que si es vol fer tal canvi el que s'hauria de fer és un referendum per canviar la Constitució i no anar canviant institucions de menys rang (i amb més facilitat de canvi) d'esquenes al que diu la Constitució, no sé si m'explico.

Home, això no ho fa ni el tant temut Tribunal Constitucional d'Espanya. Ni ells poden anar al Parlament i retirar res... l'unic que poden fer és dir "això no és constitucional" i el Parlament (a través dels seus congressistes) ja actuaran.

El Parlament és el que fa i aprova per votació les lleis. Si després la llei feta i aprovada resulta que és un bunyol constitucional, aleshores qualsevol ciutadà (inclós congressistes) podràn demanar la opinió del magistrat i amb això el congressista podrà anar al Parlament i proposar una derogació (retirada) de la llei dolenta.

El que canvia aquí és que l'enllaç entre el Parlament i la Justícia son els ciutadans o congressistes, no els magistrats, que estan -fonamentalment- per fer judicis u opinar sobre lleis, no actuar sobre el Parlament.

En aquest Estat els únics que poden treure poder a un Poder son els ciutadans.
catlander
catlander

Nombre de missatges : 437
Data d'inscripció : 09/12/2011

http://cyberrepublik.com/en/profile/56178

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Naboal Dj 08 Mar 2012, 15:01

Ara ja ho entenc millor i ho trobo correcte. Perfecte.
Naboal
Naboal

Nombre de missatges : 251
Data d'inscripció : 03/02/2012
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Guinovart Dj 08 Mar 2012, 20:29

Tot molt correcte el que s'ha dit fins ara. Jo tiraba endavant.

Potser posaria tres magistrats en comptes de un, però això ja ho farem quan siguem més i tinguem més coses a legislar i decidir, no?
Guinovart
Guinovart

Nombre de missatges : 135
Data d'inscripció : 21/02/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Almenar Dj 08 Mar 2012, 20:46

D'acord amb en Guinovart.
Almenar
Almenar

Nombre de missatges : 327
Data d'inscripció : 11/02/2012
Ubicació : Almenar

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por catlander Dv 09 Mar 2012, 04:37

Guinovart escrigué:Tot molt correcte el que s'ha dit fins ara. Jo tiraba endavant.

Potser posaria tres magistrats en comptes de un, però això ja ho farem quan siguem més i tinguem més coses a legislar i decidir, no?

En els tres mesos que deu portar aquest Estat creat jo no recordo ni 1 sol cas que requerís la ajuda urgent del magistrat. No crec que faci falta més gent però si que ha de ser algú independent de tot.

Avui faré tots els retocs que m'heu demanat i li diré al President de la Mesa que la envii al Parlament Very Happy
catlander
catlander

Nombre de missatges : 437
Data d'inscripció : 09/12/2011

http://cyberrepublik.com/en/profile/56178

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Guinovart Dv 09 Mar 2012, 16:33

Si, catlander, per això et dic que ja ho farem quan puguem crear una Conselleria de Justícia i un Tribunal que portin els magistrats que s'hagin d'encarregar de decidir tot el que els toqui als magistrats com a tal i a fer lleis i decidir en tot moment si poden ser aprobades o no.
Guinovart
Guinovart

Nombre de missatges : 135
Data d'inscripció : 21/02/2012

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Almenar Dv 09 Mar 2012, 17:52

I el nom del jutjat? Jo proposo TSJeC (Tribunal Suprem de Justícia d'eCatalunya).
Almenar
Almenar

Nombre de missatges : 327
Data d'inscripció : 11/02/2012
Ubicació : Almenar

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por catlander Dv 09 Mar 2012, 17:55

Bé, ja he revisat el text de l'esborrany i he fet un afegitó que crec que era important i no hem caigut abans:



Article 3. El representant legítim de la Justícia de l'Estat s'anomenarà Magistrat i serà elegit democràticament per part de tots els ciutadans de l'Estat tots els dies 15 cada dos mesos, tret de que hi hagi un cessament o abandó del càrrec que permetrà fer eleccions el proper 15 de més que pertoqui.

Ara ja es pot portar al Parlament per que la debatin i la votin.
catlander
catlander

Nombre de missatges : 437
Data d'inscripció : 09/12/2011

http://cyberrepublik.com/en/profile/56178

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por pau esteve Ds 10 Mar 2012, 01:06

ho poso?
pau esteve
pau esteve

Nombre de missatges : 249
Data d'inscripció : 07/12/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por catlander Ds 10 Mar 2012, 08:36

Si pau esteve, ara discutiu-lo i modifiqueu-lo vosaltres al Parlament

tracteu-me'l bé eh, és com una criatura Sad
catlander
catlander

Nombre de missatges : 437
Data d'inscripció : 09/12/2011

http://cyberrepublik.com/en/profile/56178

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por pau esteve Ds 10 Mar 2012, 10:15

Naboal escrigué:
catlander escrigué:
Naboal escrigué:Estic d'acord amb en Litio encara que la cosa podria ser molt senzilla...independentment del partit d'on vingui que es limiti a llegir la constitució i els estatuts i decideixi que és legal o no en funció unicament d'aquests en base al seu criteri i no de si una cosa és més "bona" més "práctica" o coses així com he vist anteriorment...un magistrat hauria de ser qüasi com una màquina per entendre'ns sense pertincences i amb els sentiments,ideologies i sectarisme a banda.
Home, la idea ja és aquesta ja. El magistrat té les lleis per decidir si una cosa està bé o malament. I ja està. Si resulta que no les segueix i hi han queixes la gent podria fer-lo fora. No crec que tingui ganes d'afavorir a algú per un interès o un altre, per tant caldrà que totes les decisions que prengui estiguin amparades en les lleis.

Jo ja sé que aquest és el punt de vista que ha de tenir el Magistrat però siusplau fixa't en els arguments de la resposta del ex-Magistrat al meu requeriment sobre el fet que 2 punts jo creia que eren inconstitucionals en un canvi de l'estatut de la Mesa del Parlament:


Proposta de Llei Judicial Empty Re: [Debat] Cambi Estatuts del Parlament


por Naboal el Dj Mar 01, 2012 10:37 pm
M'agradaria que qui ostenti el dret a decidir si una llei que es vol
canviar no entra en contradicció amb la nostra pròpia Constitució fes
un veredicte sobre aquests 2 punts:

- Nivell a eR per escollir President de Mesa
Respecte:
Article 7. l'Estat de Catalunya, a través de llur institucions garantirà la llibertat, la igualtat i la seguretat de tots els seus ciutadans, així com els seus bens i activitats virtuals als jocs que jugui. (Basar-se
en el nivell a eR per escollir President és contrari al principi
d'igualtat dels ciutadans alhora de fer ús del seu vot)


Article
17. Totes les institucions oficials de l'Estat estaran exclusivament
regulades per Llei i sempre hauran d'estar legitimades democràticament
pels seus ciutadans a través de les seves comeses electorals.
(Una votació segons nivell a eR no està legitimat democràticament)

-Canviar el nom de "congressista" per "diputat"
Respecte:
Article 12. El Parlament de vCatalunya és una seu institucional que té el poder legislatiu de l'Estat, està compost per congressistes
electes i s'organitzarà en una Mesa que vetllarà per la disciplina,
democràcia i rigor en les lleis i estatuts que es proposin i es votin en
la seva seu. (queda clar que parla de congressistes
potser s'hauria de canviar la constitució si es vol ara anomenar
diputats tot i que no serveixi per res el canvi.)



Proposta de Llei Judicial Empty por Bulldog00 el Ds Mar 03, 2012 5:51 pm


he contestat rapid cabrons sense mes, fent una pregunta a Naboal per que no entenia que amb deia, de bon damati no soc persona.

- Tots al que volgue cambia es posible fero en cara que els estatus no ho permetin, m ' explico:

Si
es vol fer un cambi a millo y es fa de la manera correcta, podreu
modificar cualsevol part d aquet foro, el motiu es sencill per un costat
es un joc i per al altre totes las modificacion que volgeu porta a
terme les teniu que propusa als ciutadans catalans i aquest vota.

L
unica cosa que jo ficaria encara que no fos aquet el lloc es que les
votacions tinguin un minim de participacion, es a dir si som 100
catalans amb la ciutadania no podan vota sols 5 i deixa aixo com a un
bon resultat, per la resta tot es modificable.

I si, teniu parts
que no tenen gaire sentit i es maten entre ellas pro com dic estem aqui
per millora i vosaltres sou als que podeu propusa aquets cambis,
despres al ciutada decidira.


PD: al que diu al pau de poder
estar en el parlament Español no estaria pas malament, al que jo " faria
" es que cualsevol congresista CATALA tingui la opcio de esta tmb a
españa per representa IN-game a eCatalunya ( a mes millor ) pro no al
contrari aixi als de fora no podran " molesta "
És impossible no veure que l'argument del Magistrat per admetre com a Constitucional una llei no té res a veure amb el que hauria de fer, ell es basa en opinions i en que si la llei ajuda a la funcionalitat ja és valida! Question

I a sobre aquesta llei ha estat aprovada per la mínima i amb una decisió del seu President d'allargar la votació ja que havia quedada empatada en el termini que el mateix President de la mesa havia decidit....

I per rematar-ho el President de la Mesa s'inventa una "PROPOSTA NABOAL" (la qual he votat a desgana) que no exisitia ja que allò que havia escrit formava part del meu intent d'entrar en negociacions amb la part contrària i com que aquestes es trenquen degut a la impossibilitat d'arribar a un acord per les parts evidenment la meva aproximació (opció Naboal) queda eliminada ipso facto i no hauria d'haver sortit com a opció vàlida, però el President l'ha posada com a opció meva quan clarament al eliminar negociacions i estar en contra del canvi la meva opció seria MANTENIR LA LLEI TAL I COM ESTAVA...amb lo que s'hauria arribat a un empat altre cop....

A veure, ací s'estan malinterpretant moltes coses.
Per a començar, al no haver-hi legislació al respecte, (gracies a catlander això no passará), bull podia decidir el que volia.
Després, a les votacions s'ha de recollir tot lo que els congressistes han dit. El debat es va allargar més de lo que es deu. I no debia posar tan sols la meva proposta, sino recollir la de tots, que per cert, la teua tenia un bon recolzament.
I per últim, i no menys importants, l'allargada de la votació es deu a que NO EXISTEIX LEGISLACIÓ AL RESPECTE. PEr tant, jo estaba com a president electe, en potestad de fer-ho. Com si hagués durat 2000 hores . PEr tant, ho vaig fer perque molts no havien votat, i en dos dies més (perque el dia anterior no em vaig poder conectar, va votar Guinovart, el que faltaba. Tercera, en part també va er un desempat,perque, tampoc existeix legislació al respecte dels empats. Tu diries, i jo, acertadament, que en cas d'empar sempre guanya l'opció original, però l'empat ere enre la "teva proposta" i la "meva". Així que no hi ha res a fer.

Au, reflexiona, i recorda, que si hi hagués legislació al respecte, podries fer-me una moció de censura a mi també.
pau esteve
pau esteve

Nombre de missatges : 249
Data d'inscripció : 07/12/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Naboal Ds 10 Mar 2012, 11:49

-Bull no podia fer el que volgués amb l'excusa de que ni ha gaire legislació pel simple fet que se sobrenten que el poder Judicial actua de forma objectiva i d'accord amb els punts on si es nombren les seves funcions:

Article 14. La Justícia (o Tribunal de Justícia) és una seu
institucional que vetllarà pel compliment i treballs conforme a les
lleis
vigents per part de totes les institucions que formen l'Estat de
vCatalunya
, donarà acolliment i informació dels drets i deures a tots
els ciutadans i podrà proposar al Parlament els canvis que consideri
oportú per millorar-los.

La constitució és la ostenta el màxim rang en quan a lleis i si volia validar la teva proposta sobre de canvi de llei sobre la Mesa del Parlament ho havia de fer amb arguments basats en lles poques lleis existents i no amb criteris de "millor funcionalitat i em sembla bé" tots dos molt discutibles i completament subjectius.

-Pel que fa a la teva funció, sincerament trobes normal posar com a opció per votar un acostament meu a les vostres posicions alhora d'intentar fer una llei amb el màxim de consens que no arriba a cap final negociat? Suposo que ja saps que d'aquesta manera divideixes els vots contraris en 2 opcions la que no vol canvis i la que s'obre a negociar...així sempre guanyarà la part que es mantingui ferm en la seva proposta perquè cada aproximament repsresntarà una divisó en el vot perdent qüasi qualsevol possibilitat de ser escollida.
Si aquest ha de ser el teu criteri alhora de fer les votacions jo ja no penso entrar en negociacions A o B, o blanc o negre, pffff...

-Sobre lo de allargar la votació estic d'acord que tenies la potestat per fer-ho, res a dir sobre el fet però el meu criteri hagués sigut un altre però això ja són figues d'un altre paner...

Au reflexiona tú també una mica.
Naboal
Naboal

Nombre de missatges : 251
Data d'inscripció : 03/02/2012
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por dracs11 Ds 10 Mar 2012, 12:55

Almenar escrigué:I el nom del jutjat? Jo proposo TSJeC (Tribunal Suprem de Justícia d'eCatalunya).

Si es aquest et recordo que no es "e" es "v"


TSJvC - Tribunal Suprem de Justícia de vCatalunya
dracs11
dracs11

Nombre de missatges : 232
Data d'inscripció : 16/10/2011

Tornar a dalt Ir abajo

Proposta de Llei Judicial Empty Re: Proposta de Llei Judicial

Missatge por Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum